Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Duel Čechy versus Morava

Nedávno jsme tu měli návštěvu z jiné části vlasti. Byli jsme se projít a do hovorů nám stále řvaly motorky z nedalekého Masarykova okruhu. Když návštěva zjistila, odkud vítr vane, zbystřila: „Ty jo a to je jako někde tady? A můžeme se tam jít podívat? Ty vole, vy se máte!“ a přišla smršť otázek. Zprvu jsem chtěla improvizovat, dělat chytrou, ale brzy vyšlo najevo, že jsem na Masarykově okruhu v životě nebyla (tedy jednou a to jen proto, že jsem se v přilehlých lesích zranila a na právě probíhajícím Grand Prix byl nejbližší lékař). Zato v okolních lesích, které okruh obklopují, znám každý kámen. A jak už to bývá, kdykoliv jsem narazila na některou z bran Masarykova okruhu, zařadila jsem čelem vzad, protože – nuda. A když se každoročně koná Grand Prix – čelem vzad protože – pruda. A návštěva z toho byla paf.

A já si pak vzpomněla na své milované Prágly. Tady v Brně se tomuto etniku říká „pražáci“, ale protože kdejaký ichtyl toto používá jako nadávku, já výraz „pražáci“ nepoužívám a říkat spisovně Pražané mi nejde přes ústa, protože to je jako by nám někdo říkal Brňané, což je neslučitelné se životem, zní to jako osoba postižená brňavkou. Takže Prágli. Normální Prágli. Konáme pravidelné výměnné pobyty, kdy já jsem z jejich Hradčan, Chrámu sv. Víta či Staroměstského náměstí úplně unešená, vždycky se rozjařím dětskou radostí a oni znuděně chodí s námi a šmátrají v paměti, před kolika desítkami let viděli mé milované chrliče (čti Svatovítskou katedrálu) naposledy takto zblízka. Zatímco já padám na zadek z tamní architektury, oni se už vidí u svého Gambáče. A poté, co nás jen tak mimochodem vezmou na Karlštejn, Malou Ameriku či na Křivoklátsko, marně hledám v paměti druhou stranu mince, kterou jim toto oplatím.

Gdyž sem naposlet viděla Orlickou přehradu, chtěla sem návštěvu brněnskýho príglu úplně vypustit. Stavět ty jejich Alpy co se tyčijou nad Hradčanama vedle našeho Špilasa mě připadlo taky ňáký blbý. Duel Staromák – Svoboďák, to už mě aj hamba fackovala. Kluci si zapálili retko na hřišťu a přemýšleli sme co dál. Našu Zoologickou zahradu nemá cenu cajzlům vůbec ukazovat, voni sou fakt něgde jinde. Pak mě napadlo, že na prdel si sednou, až uvidijou našu Pálavu. Další dobrej trumf by byl Moravskej Kras a taková Telč je taky fajn. A jak tak jedem tou starou silnicou, přemýšlím, kolik mám benálu v nádrži, gde je nejbližší čerpací stanica a šmátrám rukou po kešeni, Prágli uvidijou cedulu „Autodrom“.

„Helejď, to je Masarykův vokruh véééď? Ty bláho! ZASTAV!“

Autor: Lenka Jelínková | úterý 18.10.2011 9:20 | karma článku: 10,76 | přečteno: 1018x
  • Další články autora

Lenka Jelínková

Ti odjinud

...jsou všude kolem nás a je škoda, jestli je nevidíte... A nebo je vidíte a zatím nevíte, zatím si nevšímáte, že...

8.4.2016 v 19:25 | Karma: 19,01 | Přečteno: 768x | Diskuse| Osobní

Lenka Jelínková

Obyčejně neobyčejné

Je a není to klišé. Co se má dít, se neděje a co by se dít nemělo, se započne rázem.

14.12.2014 v 21:30 | Karma: 6,93 | Přečteno: 282x | Diskuse| Ostatní

Lenka Jelínková

Dobrý skutek musí být po zásluze potrestán

Čím víc se občas snažíme, tím hůř to potom dopadá. Prosím vás, netvrďte mi, že to ženský mají v životě jednodušší.

3.8.2012 v 13:09 | Karma: 17,37 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Ostatní

Lenka Jelínková

Fosforeskující hlavy

Přísahala jsem si, že o Davidu Rathovi nenapíšu ani čárku. Jenže pak mě rozesmála představa tisíců fosforeskujících hlav a bylo rozhodnuto.

16.5.2012 v 14:48 | Karma: 15,35 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

Lenka Jelínková

Nejdelší vteřina

Čím jsme starší, čím víc jsme toho v životě viděli, slyšeli a dokázali, tím víc toho může zmařit a zničit jediná vteřina.

16.5.2012 v 11:27 | Karma: 13,25 | Přečteno: 976x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

KOMENTÁŘ: Trumpovy trampoty s potraty. Mohly by mu prohrát volby?

28. dubna 2024

Premium Donald Trump rozjíždí prezidentskou kampaň a průzkumy říkají, že to bude souboj prsa na prsa s Joem...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1260x
Jedna ze 7 mld. či kolik nás tuhle planetu obývá.

Seznam rubrik