Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Smrt přiletí jen jednou

V tisku mne šokoval otřesný příběh malé plačící holčičky, která bezradně stála před domem na ulici a hledala pomoc. Náhodnému strážníkovi sdělila, že její mamince je špatně a že si neví rady. Nechci se dopustit bestiálního sarkasmu, ale maminku v té době už nic netrápilo. Maminka byla bohužel mrtvá. Vinou obyčejného milimetrového žihadla.

SršeňMiroslav Hrdý

Tento příběh mě zasáhl svou krutostí nenadálostí a nezvratností. Za malou bezmocnou holčičkou jsem (chtě nechtě) spatřovala na okamžik své dítě a za zemřelou ženou – sebe.

Kdo nezažil, neumí si tu hrůzu představit. Kdysi mi život zkřížil také jakýsi polétavý hmyz a dal mi okusit svého jedu. Žihadel jsem před tím dostala spousty – vždy bez reakce. Najednou to však bylo jiné.

Vytáhla jsem si žihadlo z ranky a pokrčovala si svou cestou. Jen pár kroků. Po dvaceti metrech chůze se mi za plného vědomí začal rozpíjet obraz před očima, okolí ztrácelo barvy, rozmazávaly se kontury a já propadla šílené panice. V ten samý okamžik se mi rozeznívaly zvuky v uších a po několika vteřinách jsem klečela na zemi a nepříčetně křičela o pomoc. Nic jsem neviděla. Absolutně jsem ztratila sluch. Klečela jsem tam úplně sama (ač se ke mně sbíhali lidé), lapala jsem po dechu strachy a úzkostí a vůbec netušila, co se kolem mě děje. Pak jsem jen cítila doteky lidí, jak se mnou někdo hýbá a manipuluje, někam mě odvádí, ucítila jsem proud ledové vody, ale zrak a sluch ne a ne naskočit. Pak nevím.

Dalším obrazem v mé paměti jsou páni záchranáři, vrtulník, injekce, tlakoměr. A jak to jednou „včeličkou“ začalo, tak to velmi záhy jinou „včeličkou“ v podobě kalciové injekce skončilo. Dodnes jsem v situaci ohrožení vzteklým běsnícím hmyzákem pološílená strachy. A dlouhá léta jsem žihadlu unikala. Až letos – na zahradě jsem šlápla na včelu. V autě jsem zády přimáčkla k opěradlu další včelu. A nakonec při útěku od nenažraných vos jsem chytla jedno žihadlo do stehna. Vše se odehrálo v letošním létě a vše bez jakékoliv reakce organismu.

Strach – ten strach už mě však nikdy neopustí.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lenka Jelínková | pátek 7.10.2011 9:33 | karma článku: 30,32 | přečteno: 4085x
  • Další články autora

Lenka Jelínková

Ti odjinud

...jsou všude kolem nás a je škoda, jestli je nevidíte... A nebo je vidíte a zatím nevíte, zatím si nevšímáte, že...

8.4.2016 v 19:25 | Karma: 19,01 | Přečteno: 768x | Diskuse| Osobní

Lenka Jelínková

Obyčejně neobyčejné

Je a není to klišé. Co se má dít, se neděje a co by se dít nemělo, se započne rázem.

14.12.2014 v 21:30 | Karma: 6,93 | Přečteno: 282x | Diskuse| Ostatní

Lenka Jelínková

Dobrý skutek musí být po zásluze potrestán

Čím víc se občas snažíme, tím hůř to potom dopadá. Prosím vás, netvrďte mi, že to ženský mají v životě jednodušší.

3.8.2012 v 13:09 | Karma: 17,37 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Ostatní

Lenka Jelínková

Fosforeskující hlavy

Přísahala jsem si, že o Davidu Rathovi nenapíšu ani čárku. Jenže pak mě rozesmála představa tisíců fosforeskujících hlav a bylo rozhodnuto.

16.5.2012 v 14:48 | Karma: 15,35 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

Lenka Jelínková

Nejdelší vteřina

Čím jsme starší, čím víc jsme toho v životě viděli, slyšeli a dokázali, tím víc toho může zmařit a zničit jediná vteřina.

16.5.2012 v 11:27 | Karma: 13,25 | Přečteno: 976x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Traktorista nezvládl projet zatáčku, proboural se zdí rodinného domu

10. května 2024  9:39

Traktor narazil ve čtvrtek odpoledne do rodinného domu v Libštátu na Semilsku a prorazil jeho zeď....

V podezřelých časopisech publikoval i Havlíček. Nejsou predátorské, hájí se

10. května 2024  8:54,  aktualizováno  9:29

Místopředseda opozičního hnutí ANO Karel Havlíček zveřejňoval vědecké články v podezřelých...

Policisté našli v pozůstalosti muže kromě registrovaných i 27 nelegálních zbraní

10. května 2024  9:26

V pozůstalosti zemřelého muže zajistili policisté na Jindřichohradecku téměř tři desítky nelegálně...

Slovenská prezidentka Čaputová přijela na „rozlučku“ do Kyjeva

10. května 2024  9:19

Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová v pátek ráno přicestovala do Kyjeva na návštěvu Ukrajiny....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1260x
Jedna ze 7 mld. či kolik nás tuhle planetu obývá.

Seznam rubrik